Playground (x)

Welkom bij de Playground! Tijdens de Playground training ligt de focus op functioneel atletisch trainen. Binnen dit trainingsprincipe wordt er gewerkt volgens drie pijlers: Strength, Endurance en Skill. In het huidige systeem rouleren deze drie verschillende lessen in een 2-maandelijks programma.

Hoe werken onze pijlers:
– Strength lessen: Dit zijn begeleide krachttrainingslessen.
– Endurance lessen: Dit kan op twee verschillende wijzen, door:  
1. een lange periode op hoge intensiteit een training vol te houden.  
2. gebruik te maken van een HIIT- of interval training. Hierbij wordt kort maar krachtig getraind. 

– Skill lessen: Hierbij worden bepaalde bewegingen in kleine stappen opgedeeld. Een beweging die in de eerste instantie heel moeilijk lijkt, kunnen we zo voor iedereen (op zijn of haar eigen niveau) toegankelijk maken.

Alle pijlers komen tijdens een les aanbod, maar de nadruk ligt duidelijk op één van de drie. Ons systeem heeft wat weg van het bekende Crossfit, maar dan op onze eigen Bodyline manier.

Welke bewegingen kom je tegen tijdens een Playground les?
Onderdelen uit het power liften (zoals de big-three, squat, bench-press en deadlift).
Oefeningen uit de Olympische Lift (Clean&Jerk en Snatch).
Bewegingen uit de Gymnastiek (Pull-ups, Push-ups, Squats en Muscle-up).

Dit alles combineren wij in een uitdagende groepsles. Kom je in de Playground ruimte trainen dan kan je verwachten dat je nieuwe bewegingen leert, je kracht en conditie verbeteren en ontvangen wordt in een leuke community. Deze community zie je ook terug in onze whats-app groep, als je deelneemt aan de lessen kan je aan de coach vragen om jou toe te voegen aan deze whatsapp groep. Hierin wordt zowel informatieve (trainingsschema’s) als gezellige content gedeeld. De groep is echt om elkaar uit te dagen, te ondersteunen en natuurlijk voor de gezelligheid.

Deelnemers kunnen na een aantal introductielessen en goedkeuring van de coach zelfstandig gebruik maken van de trainingsruimte.

Voor de echte die-hards hebben wij ook een Playground X groep, die binnen deze lessen mee traint. In deze groep worden de trainingen op een hoger niveau uitgevoerd. Denk daarbij aan zwaardere gewichten en hogere intensiteit. Maar het principe blijft hetzelfde: functioneel en atletisch trainen. 

Een paar termen uit de Playground les:
– WOD (Workout of the day): korte of lange training die we die dag gaan doen.
– EMOM (Every minute on the minute): werkt als een circuittraining, je moet een aantal herhalingen binnen de minuut uitvoeren.
– AMRAP (As many rounds as possible): bij deze trainingsvorm krijg je een bepaald aantal oefeningen die je binnen een bepaalde tijd zo vaak mogelijk moet herhalen
– “Je moet het wel willen”: een quote die tijdens de les vaak door de zaal geroepen wordt als iemand het zwaar heeft. 
– Thunder burpees: een lied wordt opgezet en tijdens een specifiek woord in de songtekst moet je een burpee doen. 
– No rep: Iedereen wordt beoordeeld op de kwaliteit van zijn oefening. Voer je een oefening niet goed uit, dan krijg je al gauw de woorden “no rep” rond je oren. 

Bij de Playground traint iedereen op zijn eigen niveau en gaat uiteindelijk voldaan naar huis. 
De lessen duren telkens 1u en worden in Hulst gegeven.