Buitensporten in de zomer

Nu de zomertijd een tijdje is begonnen, is het heerlijk buiten in beweging te zijn in plaats van binnen. Bij deze willen we inspiratie en tips geven tijdens & voor het buiten trainen:  

๐Ÿ‹๐ŸฝChristel over bootcamp:
“Naast trainen in de sportschool biedt deze meerdere mogelijkheden om buiten te sporten.
๐Ÿ Bij de locatie Terneuzen is een Beach-volleybal veld, waar je natuurlijk veel meer kunt doen dan enkel Beach-volleybal. Daarnaast staat ook meerdere keren Bootcamp op het rooster en ook met de Eventgroepen wordt vaak buiten gesport. 
๐ŸƒWat is het voordeel van buitensporten? Je bent lekker buiten bezig- zeker voor mensen die een hele dag binnen zitten is dat een groot pluspunt; lekker veel zuurstof in de lucht, de elementen van de natuur voelen. Om die reden proberen we ook bij wat minder weer de lessen wel buiten doorgang te laten hebben. 
๐Ÿ Bij de Bootcamp is geen enkele les hetzelfde, je werkt met hele andere elementen dan binnen in de sportschool, waardoor de training veel minder statisch is. Door de ene keer naar het park te gaan, de andere keer te werken met bijvoorbeeld autobanden zit er veel afwisseling in de trainingen.  Het sporten wordt ‘buitenspelen’ door speelse elementen te gebruiken. 
Ook bij andere lessen wordt steeds vaker gebruik gemaakt van de buitenlocatie, mensen trainen met losse materialen buiten en doen daar een work-out die ze anders op de apparaten zouden doen. 

โ“Weet je niet hoe dit moet? Vraag dan eens aan je fitness instructeur hoe je je oefeningen die je anders op een apparaat doet met los materiaal kan doen. 
๐ŸŒ‡En hoe lekker is een yoga-les in de buitenlucht op een mooie zomerochtend of –avond ? 
Heb jij nog geen ervaring met buiten sporten?  – doe dan zeker eens mee met een bootcamp les, vraag je Yoga instructeur de les eens buiten te geven of ga met je fitness work-out naar buiten en ervaar hoe lekker het is om buiten te bewegen. 

Vanessa over buiten yoga: 
๐Ÿง˜๐Ÿฝ‍โ™€๏ธ๐ŸŒ Yoga buiten voegt zo'n extra dimensie toe aan je beoefening. Je ademt ruimer. Je ziet, ruikt hoort de natuur om je heen en wordt er deel van.

Josa over hardlopen: 
Wat ik leuk vind aan hardlopen in de buitenlucht; het is gezond; je loopt op verschillende ondergronden en daar wordt je een sterkere loper van. Verder is een extra uitdaging het weer โ˜€๏ธ๐ŸŒงโ›ˆ๐Ÿ’จโ˜”, ik loop in alle weersomstandigheden, daar heb ik geen probleem mee. Ik houd van de omgeving en de natuur, loop graag trail runs in bos- en berggebied.  Door deze bovenstaande dingen wordt hardlopen makkelijker.

Een paar buitensport tips van maxim: 
1. Ga niet te snel van start, zorg ervoor dat je lichaam aan de warmte kan wennen. ๐Ÿƒ‍โ™‚‍
2. Pas je warming-up aan, de intensiteit van deze warming-up mag een stuk lager zijn.
3. Drink ongeveer 1,5 zoveel als dat je zweet verliest. Dit is circa 1 liter per uur. En drink de hele dag door. ๐Ÿฅ›
4. Eet en drink voldoende, dit is overigens bij lagere temperaturen net zo belangrijk. Extra zout tijdens het sporten heeft geen zin, zorg voor koolhydraten en energievolte producten zoals: brood, banaan, noten, rozijnen of energierepen. ๐ŸŒ๐Ÿž๐Ÿฅœ
5. Een natte handdoek in de nek of vochtig t-shirt zorgt voor verkoeling.
6. Draag luchtige kleding.
7. Train je in de zon? Vergeet je dan niet in te smeren!

Veel sportplezier! ๐Ÿ˜ƒ
Cookie instellingen