#fitlockdowntips van onze collega’s

De komende periode laten wij jullie zien wat Team Bodyline doet om zo fit mogelijk te blijven in de lockdown.
We willen jullie hiermee blijven inspireren om in beweging te blijven. Hier enkele tips van onze collega's 

#fitlockdowntip van Daniella 
Cyclemasters biedt een aantal gratis lessen aan. Het zijn gevarieerde trainingen met toffe beelden en een nederlandse instructeur. Bekijk de gratis trainingen via hun Youtube kanaal! Er is bijvoorbeeld een les waarbij je in 1u tijd haast echt de Col de l'Iseran beklimt.
➡️ Bekijk de les via de 'Cyclemasters' hier: https://youtu.be/NezsRSv25hI

#fitlockdowntip van Frank
Routes vinden is niet moeilijk. Ik vind de site van sportvlaanderen heel praktisch, zeker voor mtb-routes. Je kan de routes downloaden als GPX, Garmin of Google Earth route. Zet hem op je fietsgps en je kan vertrekken. Deze week heb ik de rode en blauwe route aan elkaar gekoppeld en een tochtje van 34km gereden.
➡️  Kijk hier voor leuke routes: https://www.sport.vlaanderen/

#fitlockdowntip van Nuhaila
Onze eigen Nuhaila deelt een heel leuke fitlockdown tip: ga wandelen met een stappendoel in je hoofd. 🧠 Bedenk elke dag wat een realistisch stappendoel is voor jou en ga hiermee aan de slag. Een lekker rondje door het bos, of langs de boulevard vindt Nuhaila zelf altijd leuk. 

#fitlockdowntip van Wesley
Misschien een leuke tip voor een goede gezondheid. Bewegen voor vitaliteit hoeft geen zware workout te zijn. Zorg er voor dat je meer beweging inbouwt in je dagelijkse routine. Dit hoeft geen training van een uur per dag te zijn, het kan al zo kort als een ochtend, middag of avond routine van 15-30 min zijn. Werken in de tuin, een middag of avond wandeling, een ochtend routine voor je de dag begint,…

#fitlockdowntip van Rianne
“Trek eens lekker de natuur in, je hoeft niet ver te gaan om mooie plekjes te ontdekken in je omgeving”. Speciaal om jou een beetje inspiratie te geven toont Rianne haar favoriete plekjes voor uitstapjes met de kids. Bekijk de afbeeldingen om alle locaties te bekijken. Heel belangrijk: heb natuurlijk tijdens je uitstapje respect voor dier en natuur. Laat niets achter behalve je voetafdruk. Veel plezier!


#fitlockdowntip van Esmiralda

Esmiralda doet veel verschillende dingen om fit te blijven tijdens de lockdown, onder andere fietsen en core training. Vandaag leggen we hier de focus op en leggen we uit waarom deze combinatie zo goed is.
Omdat core training voor wielrenners/fietser ontzettend belangrijk is, geeft Esmiralda antwoord op jouw vragen over core training in combinatie met wielrennen/spinnen.

De favorietse core oefening van Esmiralda is de plank:
"Makkelijk thuis te doen en rustig op te bouwen. Je traint er je buik en bil en onderrugspieren mee, 3 vliegen in 1 klap. Als beginner start je met 3 sessies van 10 tot 20 seconden en bouw je dit iedere week uit. Ben je al gevorderd, kun je dit nog steeds uitbouwen, kijk dan eerst hoe lang je het al vol kan houden en probeer elke week een klein beetje langer! Let goed op dat je alle spieren aanspant en niet gaat doorhangen in je rug. En houd je zo recht als een plank. Succes fietsers en spinners van Bodyline!"

Zit jij ook nog met een vraag over core training en fietsen en zie je deze hier niet tussen staan, stel deze dan gerust! Stuur een mail naar info@bodylinehc.nl